Projekty...

Partnerstwo sprzedawcy i producenta żywności ekologicznej
- ważny element sprawiedliwego handlu

Przesłanki projektu:
Rynek produktów ekologicznych ma obecnie największy potencjał rozwojowy w Polsce.
O ile produkcja ekologiczna rozwija się dobrze (od kilku lat utrzymuje się kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby gospodarstw rocznie), o tyle dystrybucja tych produktów w Polsce ciągle "kuleje". Założone w projekcie kompleksowe przeszkolenie sprzedawców może przyczynić się do rozwoju sieci sklepów i stoisk z żywnością ekologiczną.
Poprzez zapraszanie na szkolenia rolników, budowane będzie partnerstwo i wzajemne zrozumienie tych dwóch grup zawodowych. Jednocześnie świadomy i aktywny personel sklepów z ofertą ekologiczną, posiadający opracowane w projekcie materiały edukacyjne będzie działał na rzecz kreowania świadomego ekologicznie konsumenta, który gotowy jest zapłacić więcej za produkty wyprodukowane z poszanowaniem środowiska i który docenia wysiłek rolnika włożony w wytwarzanie ekologicznej żywności.
Projekt ma charakter kompleksowy - wybrano uzupełniające się metody i narzędzia edukacyjne, tak aby osiągnąć jak najlepszy efekt.

Zasięg geograficzny projektu:
woj. śląskie, opolskie, dolnośląskie, małopolskie

Cele projektu:

  • Kształtowanie motywacji i skuteczności działania właścicieli sklepów w zakresie
    sprzedaży żywności ekologicznej
  • Propagowanie współpracy producentów i sprzedawców żywności ekologicznej.
  • Edukacja konsumentów poprzez aktywizację działań personelu sklepów
    ze stoiskami żywności ekologicznej
Czas realizacji: 1.07.2006 - 31.07.2007

Działania:
Rok 2006 (działania zrealizowane):
  • Dwa szkolenia pt. "Handel produktami ekologicznymi kierowane do sprzedawców sklepów
    spożywczych w woj. śląskim i opolskim", połączone z warsztatami z udziałem producentów
    ekologicznych
  • Konkurs konsumencki: Co i skąd wiem o żywności ekologicznej, dla konsumentów
    przeszkolonych sklepów w woj. śląskim
  • Konkurs dla sprzedawców woj. śląskiego Ciekawe inicjatywy sklepów ekologicznych
  • Opracowanie i druk dwu ulotek:
    - "Wybierajmy żywność ekologiczną i wspierajmy rozwój rolnictwa ekologicznego"
    - "Opakowania żywności i ich wpływ na środowisko i zdrowie człowieka"
  • Opracowanie materiałów edukacyjnych dla personelu u konsumentów sklepów
    ekologicznych w formie "gazetki sklepowej"
  • Opracowanie i druk planszy: Ekologiczna hodowla służy zdrowiu człowieka i zwierząt
Rok 2007 (działania zrealizowane):
  • Szkolenie pt. "Handel produktami ekologicznymi skierowane do sprzedawców sklepów
    spożywczych w woj. małopolskim", połączone z warsztatami z udziałem producentów
    ekologicznych (I pólrocze2007)
  • Konkurs konsumencki: Co i skąd wiem o żywności ekologicznej, dla konsumentów
    przeszkolonych sklepów w woj. opolskim (marzec), dolnośląskim, małopolskim (I półrocze)
  • Konkurs dla sprzedawców w/w województw Ciekawe inicjatywy sklepów ekologicznych
  • Prowadzenie gazetki sklepowej na stronie www. i informacji o projekcie (od marca)

Sprawozdanie z realizacji projektu - PDF

Dodaj do ulubionych Ustaw jako stronę startową