Komisja
Europejska ogłasza konkurs na projekt
nowego logo dla produktów ekologicznych UE
Dyrekcja Generalna ds. Rolnictwa
i Rozwoju Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej zaprasza
wszystkich studentów grafiki i innych kierunków
plastycznych z 27 państw członkowskich UE do udziału w unijnym
konkursie na nowe logo. Konkurs daje szansę na zdobycie nagrody
nieporównywalnie cenniejszej niż zaplanowana nagroda
pieniężna: w lipcu 2010 r. zwycięski projekt zostanie uznany
za oficjalne logo produktów ekologicznych w całej Unii
Europejskiej. Mariann Fischer Boel, Komisarz UE ds. Rolnictwa
powiedziała przed rozpoczęciem konkursu: „Nowe logo dla
produktów ekologicznych nada tożsamość sektorowi rolnictwa
ekologicznego w UE. Pomoże stworzyć spójny rynek, co
przyniesie korzyści zarówno producentom, jak i
konsumentom”.
Celem UE jest opracowanie nowego, kreatywnego logo dla europejskich
produktów ekologicznych. Ogłaszając konkurs na logo Unia
daje utalentowanym studentom szansę na stworzenie projektu,
który znajdzie się na milionach opakowań w całej Europie.
Nowe logo będzie obowiązkowe dla wszystkich paczkowanych
produktów ekologicznych pochodzących z
któregokolwiek z 27 państw członkowskich, spełniających
kryteria stawiane rolnictwu ekologicznemu i produkcji ekologicznej.
Dodatkowo wszystkie niepaczkowane produkty ekologiczne wywodzące się z
UE lub importowane do UE, będą mogły być oznaczone logiem zależnie od
woli producenta.
Do udziału w tym niepowtarzalnym, międzynarodowym konkursie zaproszeni
są wszyscy europejscy studenci uczelni wyższych zajmujących się grafiką
bądź pokrewnymi kierunkami artystycznymi oraz mających siedzibę w
krajach Unii. Spośród nadesłanych projektów
wybrana zostanie trójka zwycięzców,
którzy otrzymają nagrody pieniężne w wysokości odpowiednio
6000 Euro, 3500 Euro i 2500 Euro. Zgłoszenia
mogą być nadsyłane poprzez specjalną stronę internetową konkursu www.ec.europa.eu/organic-logodo 25 czerwca
2009 roku.
Jury konkursu będzie składać się z ekspertów w dziedzinie
produkcji i rolnictwa ekologicznego, a także światowej sławy
specjalistów w dziedzinie projektowania graficznego.
Wśród wybitnych członków jury są m.in. profesor,
doktor honoris causa, dyrektor kreatywny i zarządzający Erik Spiekermann
z Niemiec; Riitta
Brusila-Räsänen, profesor projektowania
graficznego na Uniwersytecie w Lapland w Finlandii; Szymon Skrzypczak,
wielokrotnie nagradzany młody grafik z Polski; Elisabeth Mercier,
dyrektor Agence BIO z Francji; Urs
Niggli, dyrektor Instytutu Badań nad Rolnictwem
Ekologicznym (FiBL) w Szwajcarii; Tom
Václavík, ekspert ds. marketingu
produktów ekologicznych z Czech i prezes Międzynarodowego
Stowarzyszenia Ekologicznych Sprzedawców Detalicznych oraz Craig Sams,
przewodniczący Soil Association z Wielkiej Brytanii. Jury konkursowemu
przewodniczyć będzie Rob
Vermeulen, były prezes Pan-European
Brand Design Association.
Po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń jury wybierze najlepsze prace,
które następnie zostaną umieszczone na stronie internetowej
konkursu jako oficjalne propozycje projektów nowego logo.
Wszyscy mieszkańcy UE dzięki głosowaniu internetowemu będą mogli wybrać
swój ulubiony projekt. Latem 2010 roku ogłoszona zostanie
trójka zwycięzców (wybrany projekt i dwa
wyróżnienia).
Zwycięzcy zostaną zaproszeni na oficjalną
ceremonię w Brukseli, podczas której nagrody wręczy im
Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Konkurs stawia studentom wyzwanie zaprojektowania efektownego,
oryginalnego logo, które odda różnorodne aspekty
rolnictwa i produkcji ekologicznej. Dodatkowo jury będzie brało pod
uwagę uniwersalny przekaz projektu, jego czytelność bez użycia
słów oraz jasność przekazu i ponadczasowość. Pełne
zasady konkursu można znaleźć na stronie internetowej www.ec.europa.eu/organic-logo.
Kontakt
prasowy:
Katarzyna Gospodarek
PRIMUM Public Relations
Tel.: 022 690 67 45
Tax.:022 690 67 60
Mail: k.gospodarek@primum.pl
Marta Wesołowska
PRIMUM Public Relations
Tel.: 022 690 67 43
Tax.: 022 690 67 60
Mail: m.wesolowska@primum.pl